Yves_Chiu_portrait

Yves Chun-ta CHIU is an independent curator and post-doctor of the Social Engaged Center of NSYSU in Taiwan. He was born in 1983, Kaohsiung. He escaped from the ivory tower of philosophy in 2008 to enter into the field of contemporary art and has been deeply immersed in it ever since. He received his PhD. in Fine Arts from the Tainan National University of the Arts in 2017. He is very much inspired by the works of western philosophers, art theorists and masters, but prefer to listen to his own masters. He is interested in the methodologies of describing the real society by pseudo-sociology and the production of knowledge by pseudo-discursive. He is also concerned about how art practice is able to form relationships with society and life authentically.

Past three-year curatorial experiences include The Mindset of Verabredung, Tainan Chian Town 2018, Listening to the Mountain and Sea, Collective Negative Space Village, 2019 Madou Sugar Industry Triennial, Déjà vu: Re-Envisioning Market/Place, arts in jetlag, Landscape Observation – Seeing Nanjia from Tsuí-kau-siā, Transmutation: The Therapeutic Art of Gardeners. Disorientation Harmony: 2020 Artrend Performance Festival.

 

邱俊達,現為國立中山大學社會實踐與發展研究中心博士後研究員、國立高雄師範大學美術系兼任助理教授、獨立策展人,曾任職於臺灣藝術檔案中心、共感地景創作。1983年於高雄出生。2008年從哲學仿歐式象牙塔逃出,卻滑入當代藝術生態的廣闊泥沼,如今深陷其中。2017獲國立臺南藝術大學博士。從西方哲藝思想與大師創作獲得數不盡的天啟靈感,但比較喜歡聽自己的神話。然後從事人們所謂策展、藝術評論、雜誌編輯與相關研究工作。長期關注如何從偽社會學方法描繪真實的社會形貌,從偽論述方法來進行知識生,並且關心藝術創作如何與社會、與生活真正發生關係。

近三年重要展演經歷有 「約會的心態」(台灣當代一年展)、(台南齁空間)、「臺南中國城2018」(SeMA(Korea))、 「聆聽山與海的聲音-城市地景採集所」(太平國小)、「負育群帶聚落」(空總文化實驗室)、 2019麻豆糖業大地藝術祭」(總爺藝文中心)、《共同史》(Le Lieu(Canada))、 「場所既視-下一代市場」(新富町文化市場)、 arts in jetlae」(Cite internationale des art 1702M studio) 「地景遠眺-水交社中的南郊視野」(水交社文化園區) 、「 植變-身態園丁的療癒術 」(臺北中正區社會福利綜合大樓)、「迷走和諧:2020阿川行為藝術節」(台北當代藝術中心+台南么八二藝術空間)。

 

イヴ・チュンータ・チューはインディペンデント・キュレーターであり、台湾の国立中山大学のソーシャル・エンゲイジド・センターの博士研究員。1983年、台湾、高雄生まれ。2008年に哲学の塔から脱出し、現代美術分野に入って以来、深く傾倒している。2017年に国立台南芸術大学の芸術学博士号を取得。彼は、西洋の哲学者や芸術理論家、巨匠の作品から非常に多くのインスピレーションを受けるも、身の回りに存在する巨匠に耳を傾けることを好む。疑似社会学によって現実の社会を記述し、疑似散文による知識生産の方法論に興味を持つ。また、アートの実践がどのように社会や人生との関係を真正に形成することができるかについても関心がある。

近年のキュレーションに、The Mindset of Verabredung(台南市千安町2018)、Listening to the Mountain and Sea(Collective Negative Space Village)、2019 Madou Sugar Industry TriennialDéjà vu: Re-Envisioning Market/Placearts in jetlagLandscape Observation - Seeing Nanjia from Tsuí-kau-siāTransmutation: 庭師のセラピー・アート、ディスオリエンテーション・ハーモニー:2020年 Artrend パフォーマンス・フェスティバル